„Smlouva pochází z roku 2006, je logické, že se cena tak velké stavby v průběhu doby změnila,“ uvedl Jiří Nouza (TOP 09), náměstek primátora Hlavního města Prahy k vyšší ceně za část tunelu Blanka. Celková cena 36,9 mld. Kč by ale měla být konečná.
Část tunelu Blanka v ceně téměř 6 mld. Kč staví konsorcium firem Eurovia CS a Energie. Vyšší cena než nasmlouvaná je zapříčiněna valorizací, ale také jiné technologie včetně způsobu ražby a vícepráce vyžádané Pražským hradem a Prahou 6.
Tunel Blanka měl původně stát 10 mld. Kč celý. Ještě na jaře tohoto roku byly jeho celkové náklady odhadovány na 36 mld. Kč. Nyní se účet šplhá na 36,9 mld. Kč. Dodržený nebyl ani termín dostavby tunelového komplexu. Místo roku 2011 by první automobily mohly tunelem projet na podzim letošního roku, pokud se podaří včas dostavět velín.
Zdroj: FinančníNoviny.cz