České dráhy (ČD) mohly za převod nádraží obdržet 4 mld. Kč. Dostanou ale jen 3,31 mld. Kč. Vyšší cenu jim nabízel Radovan Vítek prostřednictvím CPI Property Group. Správní rada Českých drah se ale bojí soukromého vlastnictví.
„Nechceme privatizaci železniční infrastruktury. Nádraží mají sloužit veřejnosti a musí být za rovných podmínek přístupná všem dopravcům. To garantuje jedině stát,“ uvedl Milan Feranec, předseda správní rady a náměstek ministra dopravy.
Spolu s nádražími a 1 500 budovami jsou převáděni i zaměstnanci. V tom může být kámen úrazu. Neefektivní hospodaření lidskými zdroji v Českých drahách je pověstné a soukromý vlastník by nepochybně přistoupil k restrukturalizaci – propouštění nadbytečných a neefektivních zaměstnanců.
K převodu musí dát souhlas ještě řídící výbor Českých drah. Pokud k převodu Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) dojde podle stanoveného harmonogramu na začátku května 2016, bude koncem roku zahájena rekonstrukce prvních nádraží.
Zdroj: ČeskéNoviny.cz
Podělte se o svůj názor