Všechny politické strany kandidující do Evropského parlamentu vydaly za reklamu dohromady jen 30,4 mil. Kč. Za české sněmovní volby přitom utratily 14krát více.
Volby do Evropského parlamentu se tradičně střetávají s nízkou volební účastí. Nízký zájem i ze strany politických stran dokládají zanedbatelné rozpočty na financování reklamního prostoru v předvolební kampani.
Z celkové částky 30,4 mil. Kč nejvíce utratilo za inzertní prostor ANO (13 mil. Kč). Následovala ODS (5,9 mil. Kč) a ČSSD (4,5 mil. Kč). Více než 1 mil. Kč za reklamu zaplatila KSČM (1,3 mil. Kč) a obdobnou částku měla uhradit i TOP 09. Do „rozhazovačných“ přes milion se dostaly ještě Věci veřejné. Vyplývá to z údajů monitoringu společnosti Admosphere.
Výdaje na celou volební kampaň budou vyšší. Např. ANO plánuje utratit 18 mil. Kč a ODS rovných 10 mil. Kč.
Zdroj: iHNed.cz