Smlouva životního pojištění by měla krýt životní rizika po většinu života pojištěného. Je jen málo objektivních důvodů k její změně. Přesto je životnost smluv v Česku krátká. Důvodem je přepojišťování finančním zprostředkovatelem za účelem získání provize.
„Pojišťovny soutěží výší provize a parametry životního pojištění u distributorů, nikoli u konečných zákazníků. Netransparentní praktiky jako počáteční jednotky u investičního životního pojištění nebo drahá speciální připojištění pomáhají pojišťovnám hradit náklady na distribuci, ale neprospívají konečnému zákazníkovi,“ uvedl Karel Veselý, ředitel poradenských služeb pro pojišťovnictví v Deloitte.
Z průzkumu STEM/MARK mezi 1066 respondenty vyplývá, že u 72 % respondentů, kteří odmítli nabídku životního pojištění, neodpovídalo nastavení pojistky jejich potřebám. Lidé byli nejvíce spokojeni se zástupci pojišťoven (72 %) a s nezávislými finančními poradci (67 %). Naopak málo spokojeni byli s bankovními poradci (44 %).
Klienti, kteří mají životní pojištění uzavřeno, by byli ochotni zaplatit za poradenství s jeho výběrem v průměru 657 Kč. Lidé, kterým bylo neúspěšně nabízeno, jsou ochotni zaplatit průměrně 319 Kč. Provize za zprostředkování investičního životního pojištění přitom dosahují nejčastěji 140 až 240 % ročního pojistného.
Zdroj: FinančníNoviny.cz
Podělte se o svůj názor